Jag har sett PEOPLE RESPECT ME NOW, med Lumpor på Turteatern
"Men först och främst är detta skådespelarnas föreställning. De är fyra stycken, men föreställer 24 personer, och de flesta så övertygande att det flera gånger, när en ny karaktär gjorde sin första entré, tog några sekunder innan jag insåg att det inte var en ny skådespelare som kom in, bara en ny roll. Det är som ett After Dark-medley, men utan musik och med riktiga människor."
Låter det intressant? Här är resten:
http://minstengangiveckan.blogspot.se/2015/03/people-respect-me-now-med-lumpor-pa.html
Visar inlägg med etikett Nyskrivet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Nyskrivet. Visa alla inlägg
tisdag 17 mars 2015
torsdag 27 mars 2014
SVINRIK, text och regi av Martina Montelius, regichef Figge Norling, Konstnärlig ledare Teater Brunnsgatan 4 Martina Montelius, Producent Teater Brunnsgatan 4 Linda Skugge, Formgivning Jimmy Sjökvist, Fotograf Milis Smith, Fotograf Scenfoto Katarina Ljungdahl, Scenograf Tess Oweson, Ljud-och ljusdesign Robin Aouja, Scenmästare Robin Aouja och Marcel Karlsson, Sufflör Elvira Fridell, Produktionsassisten Axel Fridell, med Martina Montelius, Kalle Westerdahl och Anna-Lena Efverman på Teater Brunnsgatan 4, föreställning 54 2014.
Jag har sett Svinrik av Martina Montelius på Teater Brunnsgatan 4.
"Det skulle vara väldigt lätt för mej att börja såhär:
Det bästa på scenen är en ryamatta.
Låter det intressant? Här är resten:
http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/03/svinrik-text-och-regi-av-martina.html
fredag 21 mars 2014
DON GIOVANNI, av Jens Ohlin och Hannes Meidal, Scenografi Anna Haglund, Johan Sundén, Kostym Jenny Linhart, Ljus Johan Sundén, Musik och ljud Anna Haglund, Peruk och mask Thea Holmberg, med Hannes Meidal, Hamadi Khemiri, Maia Hansson Bergqvist, Nanna Blondell, Thérèse Brunnander, föreställning 50 2014
I förrgår var jag och såg ungdomsföreställningen Don Giovanni på Dramatens ungdomsscen Elverket:
"Det är därför jag är ganska imponerad nu. Jag skulle ha exploderat för länge sen och skrikit:
”Vad är det som är så in i helvete svårt med att fatta att ni ska hålla käften!!!?”
Men den här mellanstadieläraren nöjer sej med att sssh:a var trettionde sekund. Och det funkar. I 29 sekunder. Jag skulle bli John Cleese. "
Låter det intressant? Här är resten:
http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/03/don-giovanni-av-jens-ohlin-och-hannes.html
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
HOW I GOT NO WINE BUT GREAT LAUGHS
COULD A BOTTLE OF WINE AND A WELL-TIMED SCARE BE THE SECRET TO THEATRICAL GENIUS? 🍷 Welcome to the magnificent madness of a two-show Sat...
-
🎭 Welcome to a day of high drama, tight tailoring, and the absolute magic of a theatrical "put-in." If you have ever felt the ru...
-
You see, this is the kind of soup that isn’t in a hurry. It lingers, deepens, waits for you to come back. The Italians call it *ribollita*, ...
-
Follow me on instagram https://www.instagram.com/joakim_clif... or Tiktok https://www.tiktok.com/@joakimclifton... for more. We started ...

