fredag 25 juli 2014

KATARINA JAGELLONICA - INGEN UTOM DÖDEN, av och med Eva Mattsson, i Hörsalen på Livrustkammaren, Stockholm Slott, föreställning 136 12/7 2014.


Jag har sett KATARINA JAGELLONICA - INGEN UTOM DÖDEN

Jag tar en runda i giftshopen, och bland all merch hittar jag en hel avdelning från serien. Jag överväger nästan att köpa en loggad mugg, av den enkla anledningen, för att citera den brittiske bergsbestigaren George Mallorys svar på frågas om varför han ville bestiga Mount Everest: ”För att den är där”.
”Nämen, hej,” säger jag till killen bakom kassan. Vi tittar båda på varandra och försöker komma ihåg varifrån vi känner varandra. Hjärnan räknar bakåt. Inte dagar, inte månader, inte år, utan årtionden. Han minns till och med mitt namn. Jag minns att han höll på med kläder, på något sätt. Och något med kungligheter, tror jag. Eller var han bara en syintresserad royalist?

Låter det intressant? Här är resten:

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/07/katarina-jagellonica-ingen-utom-doden.html

#katarinajagellonica #StockholmsSlott #Teater #Minstengångiveckan #gameofthrones 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...