torsdag 25 december 2014

OPERAHÖGSKOLAN PÅ OPERAN 2014, DIRIGENT David Björkman, ISCENSÄTTNING Helena Röhr, KUNGLIGA HOVKAPELLET, MUSIKALISK INSTUDERING Martin Hellström, Christine Morgan, CEMBALO Martin Hellström (Don Giovanni), Christine Morgan (Xerxes), ITALIENSK SPRÅKCOACH Giuseppina Penta, TYSK SPRÅKCOACH Miryam Danielsson  , KOSTYM Mats Lindberg, MASKÖRER Carola Berglund, Ingunn Schumann Mosand, Katarina Wink-Kyhle, INSPICIENT Barbro Åström Moback, PRODUCENT Metta Flensburg (Kungliga Operan) Marit Wixell (Operahögskolan), Medverkande studenter: Désirée Baraula, Jonas Bergström, Cornelia Beskow, Rebecca Fjällsby, Maja Frydén, Heddie Färdig, Nils Gustén, Albina Isufi, Åsa Jäger, Christina Nilsson, Tobias Nyström, Markus Pettersson, Wiktor Sundqvist, Tobias Westman, Hannes Öberg. Föreställning 213 19/12 2014.

Jag har sett Operahögskolans föreställning på Kungliga Operan. 

"Jag vet aldrig vilken Wagner som är vilken Wagner, hade jag tänkt skriva, men jag inser nu att jag egentligen tänker på Strauss, som också hette Richard, och som inte ska blandas ihop med valsfamiljen, så bortse helt från den här meningen. Jag vet mycket väl vilken Wagner som är vilken Wagner, eftersom det bara finns en Wagner."

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/12/operahogskolan-pa-operan-2014-dirigent.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...