tisdag 21 april 2015

AKRAM KHAN OCH ISRAEL GALVAN: TOROBAKA, på Dansens Hus Föreställning 48 17/4 2015

Jag har sett AKRAM KHAN OCH ISRAEL GALVAN: TOROBAKA, på Dansens Hus:


"En gång dansade jag faktiska flamenco. En lektion, vill säga, nån gång på 80-talet. Eller, kanske två. En kvällskurs på balettakademien, när den låg på Brunnsgatan, tror jag det var. Eller David Bagares gata, kanske? Det var innan det blev hippt, innan Juaquin Cortes och allt det där, och jag var ensam kille i klassen, och jag fick typ vänta hela lektionen, till slutet, då jag fick stå ensam mitt på golvet, räkna till elva, stampa och klappa händer. 
Men step gick jag en hel termin. Eller var det två?"

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2015/04/akram-khan-och-israel-galvan-torobaka.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...