torsdag 5 juni 2014

ALLA MÄNNISKOR ÄR BOMBER, Musik: Sandra Broström (KMH), Libretto: Jerker Beckman (STDH), Dirigent: Ruut Kiiski (KMH), Regi: Dan Turdén (OHS), Scenografi: Ebba Forstenberg (STDH), Kostym: Stina Hedin (STDH)Dottern: Amanda Larsson (KMH), Modern: Åsa Jäger (OHS), Tolken: Calle Lindén (OHS)Föreställning 121 201

Jag har sett ALLA MÄNNISKOR ÄR BOMBER, en kortopera på Operahögskolan.

"Jag behöver liksom en time out. Jag vet att jag känner henne, jag kan bara inte placera henne. Ingens flickvän. Ingens kompis, tror jag. Det måste vara något med jobbet…
Jag tar till mitt näst bästa kort:
”Känner ni varandra?” Prosopagnosias svarar på mitt ilskna semaforerande genom att hasta över. Dom känner inte varandra, och byter namn. 
Och plötsligt är det som om hon tar av sej en mask, och jag känner mycket väl igen henne. Vi jobbade ihop för nästan tio år sen. "

Låter det intressant? Här är resten:

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/06/alla-manniskor-ar-bomber-musik-sandra.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...