tisdag 25 november 2014

KÖTTMARKNADEN, I rollerna: Maria Hartman, Filip Pachucki, Liza Parisi, Josef Törner och Per Wickström, Kör: Julia Boivie, Gloria Kisekka Ndawula, Emil Rudfeldt och Adam Vesterbacka, Orkester: Robin Englund, Anton Ericson, Christian Petersson och Johan Sund, Text: Dag Thelander Musik: Per Wickström, Kapellmästare:  Anton Ericson, Scenografi: David Andrén och Julia Benon Kostym: Tove Berglund  Ljus/ljus: Carl Mattsson, på Teater C, Uppsala, Föreställning 203 24/11 2014

Jag har sett KÖTTMARKNADEN PÅ TEATER C I UPPSALA.


"Mansrösten, som vi antar tillhör killen i kassan, säger något om gratänger. Gratänger? Vi tittar på varandra. 
”Och ni som inte vill sitta byxlösa…” informerar mannen vidare. Byxlösa? Vad är det här för en föreställnig? Jag försöker minnas vad jag har för kalsonger på mej, och om jag skulle ha något emot att sitta byxlös, när det plötsligt slår mej:
”Rygglösa!” utbrister jag och vänder mej till Abercrombie: ”Han säger rygglösa, inte byxlösa! Och han menar att man sitter på rygglösa platser på gradängen, inte byxlösa i gratängen!!!”
En kvinna framför oss skrattar till, och försöker maskera det hela som en hostning. Jag söker hennes blick för att bjuda in henne i det roliga, men hon verkar vara mer nöjd åt att skratta åt mej i det dolda, för sej själv. "

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/11/kottmarknaden-i-rollernamaria-hartman.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...