fredag 28 november 2014

RAYMONDA, KOREOGRAFI Pontus Lidberg, KOREOGRAFI AV 2:A AKTENS GRAND PAS CLASSIQUE Pontus Lidberg, efter Marius Petipa, MUSIK Aleksandr Glazunov i urval av Pontus Lidberg, SCENOGRAFI OCH KOSTYM Patrick Kinmonth, LJUS Erik Berglund, Medverkande Nadja Sellrup Sarah-Jane Brodbeck Nathalie Nordquist, Dragos Mihalcea Dawid Kupinski Oscar Salomonsson, Vahe Martirosyan Calum Lowden Arsen Mehrabyan, Joakim Stephenson Cecilia Canemyr, Massimo Broggio Anna Buchenhorst, Moe Nieda Arsen Mehrabyan Katariina Edling Andrey Leonovitch Jeannette Diaz-Barboza, Vahe Martirosyan Calum Lowden Nicole Rhodes Michelle Murphy Arsen Mehrabyan Mayumi Yamaguchi Nathalie Nordquist Minji Nam, Emily Slawski Daria Ivanova Ágota Ecseki, AdiLiJiang Abudureheman Daniel Norgren-Jensen Calum Lowden Oscar Salomonsson Gabriel Barrenengoa Hampus Gauffin Bence Jancsula Daniel Goldsmith, Sarah Jane Medley Daria Ivanova Sarah-Jane Brodbeck Minji Nam Ágota Ecseki Mayumi Yamaguchi Moe Nieda Marianna Barabás, DIRIGENT Graham Bond, Kungliga Baletten, Kungliga Hovkapellet, Föreställning 204 26/11 2014

Jag har sett RAYMONDA av Gluzanov, med ny koreografi av Pontus Lidberg:

"Stockholm har försvunnit. När jag cyklar längst med Söder Mälarstrand kan jag inte inte ens se Gamla Stan, på andra sidan vattnet. Dimman är så tjock, så ogenomträglig att man inte ens ser den. Man tror bara att världen har tagit slut, som om ett intet tar vid längre fram. När jag tittar upp kan jag inte ens se toppen på Mariaberget, vissa av de översta våningarna på husen däruppe försvinner i tomhet, som om en förintelsestråle utplånat dom. 
Jag är på väg till Kungliga Operan, och en öppen repetition av Aleksander Glazunovs Raymonda, i ny koreografi av Pontus Lidberg. "

Låter det intressant? Här är resten:

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/11/raymonda-koreografi-pontus-lidberg.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

What if a Candelabra Could Light Up Stories?

This is the oldest photo on my iPhone, taken backstage at the theater on November 25, 2023. It’s a candid snapshot of Felicia, our talented ...