tisdag 11 november 2014

THE TENTH MUSE, Koreografi: Sigge Modigh, Scenografi Carl Thorborg/Sigge Modigh, Kostym Pontus Sundset, Musik: Philip Glass, Johannes Brahms. Dans: Jan-Erik Wikström, Pontus Sundset, Dansmuseet, föreställning 198 7/11 2014

Jag har sett Sigge Modighs THE TENTH MUSE på Dansmuseet:

"Jag har satt mej själv på en bibliofil diet. Viljan att läsa är större än själva tiden att göra det, och resultaten är ett hem där böcker liksom svämmar över. Som När ska jag ha tid att läsa boken om Judiska Bröllop, eller boken om Margot Fonteyn, eller den där om hur man lär sej uppskatta konst. 
Detta är vad jag försöker intala mej själv när jag står inne på dansmuseets shop och fingrar på alla böcker. Det finns inte många jag inte skulle vilja ha, men dom två senaste jag köpte här ligger fortfarande ofingrade på sideboardet i mitt sovrum. Den ena är inte ens uppackad, utan ligger där som en liten julklapp, året om. Jag vet inte varför jag fick den inslagen, men den är fin såhär. Som en liten installation."

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/11/the-tenth-muse-koreografi-sigge-modigh.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT THROUGH FRIDAY THE 13TH #theatrelife #vegancreator #backstage...

Starting my day by editing yesterday’s Instagram stories for Instagram Reels, YouTube, and TikTok always sets the vibe. The creative process...