måndag 12 januari 2015

PARET, Av och med: Eva Johansson och Louise Löwenberg Producent: Teresia Pettersson, Handledare: Anna Pettersson, Scenografi och ljusdesign: Jenny André, Kostym: Eva Strengbohm, Mask: Angelica Ekeberg, Tekniker: Ann-Marie Fritiofsson, Affisch: Matilda Flodmark, Fotograf: José Figueroa, Affischfoto: Louise Löwenberg, på Dramalabbet, föreställning 4 10/1 2015

Jag har sett Paret, av och med Eva Johansson och Louise Löwenberg  på Dramalabbet:

"Det ska handla om ett äldre, lesbiskt par, om åldrande, sex och utanförskap, och på den hala vägen nerför Östgötagatan tycker jag mej möta fler äldre kvinnor än vanligt, många med gåstavar, alla rädda att dratta omkull och bryta nåt. Jag är snart där, tänker jag, i landet av lårbenshalsar, halkskydd och hörapparater. Många av mina vänner har redan börjat tackla av, känns det som. Eller också använder dom det bara som en ursäkt för att slippa klättra i containrar."

Låter et intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2015/01/paret-av-och-med-eva-johansson-och.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...