Jag har sett WRITTEN ON SKIN på Kungliga Operan:
"Efteråt, i bilen hem, undrar vi hur det kommer sej att ingen längre gör operor man kan tralla. Eller är det något som helt tagits över av musikalerna? Om vi låtsas att Trollflöjten aldrig blev skriven, och någon idag kom till ett operahus med den, precis nyskriven, skulle den då sättas upp, eller skulle man le lite sådär von oben och skicka Malte Mozart till en broadwayproducent?"
Låter det intressant?
Här är resten:
http://minstengangiveckan.blogspot.se/2015/01/written-on-skin-musik-george-benjamin.html
fredag 30 januari 2015
WRITTEN ON SKIN, MUSIK George Benjamin, TEXT Martin Crimp, DIRIGENT Lawrence Renes, REGI Kay Metzger, SCENOGRAFI, KOSTYM OCH MASK Petra Mollérus, LJUS Kay Metzger, Petra Mollérus och Martin Säfström, VIDEODESIGN Martin Kemner, DRAMATURG Katarina Aronsson, Medverkande AGNÈS Elin Rombo, PROTECTOR Jeremy Carpenter, BOY/ANGEL 1 Bernhard Landauer, MARIE/ANGEL 2 Susann Végh, JOHN/ANGEL 3 Daniel Ralphsson, DIRIGENT Lawrence Renes, Kungliga Hovkapellet, föreställning 11 27/1 2015
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
FROM BACKSTAGE TO BAGUETTES: THEATRE LIFE, OLIVE OIL & THE GILDED AGE FI...
In today’s vlog, I take you behind the velvet curtain of my day: from the quiet rituals of the theatre to the grand finale of The Gilded Age...
-
Jag har sett YOUNG FRANKENSTEIN på Garrick Theatre, i London: Om nånsin en ensemble sliter hårt, är det här: alla på scenen är fenomena...
-
J ag har sett DANCING FORWARD, en repetition på Kungliga Operan: " Minns du den där scenen i Picassos äventyr, där Picasso gjort ...
-
Sankta Cecilia, kyrkomusikens (och de blindas) skyddshelgon firades den 22 november årligen i slutet av 1600-talet av Londons musiker med ...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar