fredag 13 mars 2015

101 HATTAR ATT SPARKA NER INNAN JAG DÖR, föreställning 29 11/3 2015

Jag har sett 101 HATTAR ATT SPARKA NER INNAN JAG DÖR på Dansmuseet. 


"Ibland kan en affisch få in mej på fel bana. Den här affischen föreställer dansaren i närbild, leende mot kameran, med en massa färglada hattar, staplade i varandra, på huvudet. Sminkningen drar åt 50-talet, och jag associerar till filmen Fröken April, med Gunnar BjörnstrandLena SöderblomJarl Kulle, från 1958, eller Amelie från Montmartre, eller på modister och konstblommor och flor och flätade hattar sköra som sockerkristyr. 
Det är inte alls den typen av föreställning."

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2015/03/101-hattar-att-sparka-ner-innan-jag-dor.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...