fredag 17 juli 2015

TANT BLOMMA, av Kristian Lugn, Under Eken, på Parkteatern, Föreställning 90 7/7 2015.

Jag har sett Tant Blomma, av Kristina Lugn, med Parkteatern, Under Eken:



"Men jag avskyr när tror jag att jag kommer i god tid - en och en halv timme innan föreställningen börjar, och det redan är fullt överallt, här under eken, ute på Djurgården. 
Det har hänt något med solidariteten. Istället för att maka ihop sej, se till att alla får plats, att alla kan se, så har man börjat breda ut sej. Tagit lite mer plats än man behöver. Jag kallar det för ”pensionärsmentaliteten”, som i: Ingen tänker på mej, det är bara jag som bryr sej om mej, bara jag som ser till att jag får det jag borde få."

Låter det intressant? Här är resten: 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

"Rehearsal Break"

This is the oldest photo on my phone, taken on August 23, 2023, during a rehearsal on stage at the theatre. It's one of those in-between...