tisdag 8 mars 2016

VADER, av och med Peeping Tom, på Dansens Hus, föreställning 20 3/3 2016

Jag har sett VADER,  av och med Peeping Tom, på Dansens Hus:


Man har tur om man får leva och bli gammal, men det är ett slags deceptivt tröstpris: Du får se alla andra runt omkring dej krokna och duka under.
Och jag kommer att ta det som en högst personlig förolämpning om jag en dag inte själv kan ta mej ur sängen. Det är inte troligt, men allting tyder på att den dagen kommer att komma, om inte för mej, så för resten av världen, och jag - eller en del av mej -  kommer att stå bredvid och titta på med förakt på en sån uppgivenhet och brist på självdisciplin och kraft. 

Mitt hopp, i såna fall, står till delirium och demens.

Låter det intressant? Här är resten: http://minstengangiveckan.blogspot.se/2016/03/vader-av-och-med-peeping-tom-pa-dansens.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...