fredag 10 september 2021

210908 Swedish WORD OF THE DAY IS TELEFON LIVE


Hallå?

Hallå, ja?

Vem är det jag talar med? 

Det här är Rolf Rudegård. 

Hej Rolf.

Vem är det jag talar med? 

Jag heter Rutger och är telefonförsäljare.

Hej Rutger.

Hej.

Ringde du förut, när jag stod i duschen?

När då?

Nyss, när jag stod i duschen.

När duschade du då?

Nyss. 

Nej, det var inte jag.

Jag tyckte det ringde i telefonen när jag stod i duschen.

Det måste ha varit någon annan.

Jag undrar vem det kan ha varit.

Ja, det är svårt att säga.

Det kan har varit min kusin Kicki.

Det är möjligt.

Jag undrar vad hon ville.

Vem?

Min kusin Kicki.

Jaha.

Hennes labrador, Dolly, är dålig.

Ojdå.

Han är väldigt gammal. 

Vad tråkigt.

Och allergisk, tydligen.

Usch då.

Jag hoppas att han inte har dött.

Nej, fy…

Det skulle Kicki inte tycka om.

Nej, det förstår jag.

Jag tror vi får lägga på. 


Jasså?

Så jag får ringa upp henne.

Okej. Tack och hej.

Vad ville du sälja, förresten?

Jag säljer traktorer

Är dom nå bra?

Ja, dom är jättebra.

Okej, då tar jag två, tack.


Bra, då kommer jag förbi med dom sen.


Hejdå.

Hejdå.


And now, in the English


Hallos?

Hallos, yes?

Whom is it I talk with? 

This is Rolf Rudegård.

Hey Rolf.

Whom is it I talk with? 

I am Rutger and is telephone seller.

Hey Rutger.

Hey.

Called you before, when I stood in the dusch?

When then?

Nyss, when I stood in the dusch?

When did you dusch, then?

Nyss. 

No, It was not I.

I thought it ringed when i stood in the dusch.

It must have been some else.

I wonder who it can have beened.

Yes, that is hard to say

It can have been my cousin Kicki.

It is possibility.

I wonder what she waneted.

Whom?

My cousin Kicki.

Jaha.

Her LABO-RADOR, Dolly, is bad.

Oj, then.

He is very older.

What boring.

And allergical, obviously.

Usch then.

Jag hoppas att han inte har dött. I hope he has not DI-ED.

No, fye

That would Kicki not think about.

No, it understands I.

I think we for put on.


Yesso?

So I for ring up her.

Okej, tanks and hey.

What wanted you sell, by the way?

I selling traktors.

Are they any well?

Yes, they are giant well.


Okej, then take I two, thank you.

Good, then comes I past with them laters.

Hey, then

Hey then.


Thank you for watching swedish word of the day, 


next week we might do bibel or banan,

 tell me what you want, what you really really want in the comments.


Like and share.



#SWEDISHWORDOFTHEDAY #swedish #svenska #swedishword #learnswedish


#howtolearnsweidsh #howtospeakswedish #speakswedish #talasvenska #lärdejtalasvenska


#howtotalkswedish #learnhowtotalkswedish #learnhow #howto #how2


#how2speakswedish #howtotalkswedish #how2learnswedish #svenskaspråket #telefon 


#telephone #swedishwordofthedayistelefon #swedishwordofthedayistelephone 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...