tisdag 3 februari 2015

FRANKENSTEIN 2.0, av Jan-Erik Sääf. Medskapare Björn Roslund. Instruktör(VIS) Ulf Evrén. Scenografi och kostym Linn Reinius. Med Frida Bergh och Jonas Nerbe. Med SthlmsMusikTeater på Boulevardteatern, föreställning nr. 12 2/2 2015

Jag har sett genrepet av FRANKENSTEIN 2.0 på Boulevardteatern:

"Du vet hur man ibland sitter och rollbesätter föreställningar i huvudet, samtidigt som man sitter och ser dom? Man plockar bort skådisar och sätter dit andra, eller man tar en skådis och stoppar in den i andra saker man vill se? Jag gör det ganska ofta, och ibland sätter jag ihop Dreamteam i huvudet: Vad händer om hon och han och den där skulle spela tillsammans i den eller den pjäsen? Med kläder av den där? Och i hennes regi?

Jag, Jennie Blåtå, Malvolio Morrhår och Claveria DuChopps är på genrep av FRANKENSTEIN 2.0 på Boulevardteatern, och knappt har den kvinnliga huvudrollen öppnat munnen innan jag sitter och plockar in henne i andra roller i andra musikaler: The Last Five Years, Next To Normal, My Fair Lady, men framför allt: Kristina Från Duvemåla. Hon är som klippt och skuren för den rollen. Vem är hon? Hon är suverän. Tydlig, bra, oteatral, älskvärd och begåvad. "

Låter det intressant? Här är resten:

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2015/02/frankenstein-20-av-jan-erik-saaf.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...