fredag 27 februari 2015

JANNE MIN VÄN, Av Peter Pohl, Dramatisering Magnus Lindman, Regi
Carolina Frände, Scenografi och kostym Daniel Åkerström-Steen, Kompositör och ljudbild Janne Tavares, Ljus Karl Svensson, med Per Öhagen, på Kulturhuset Stadsteatern Skärholmen, föreställning 23 24/3 2015

Jag har sett JANNE, MIN VÄN, på Kulturhuset Stadsteatern Skärholmen:


"Du vet den där Gilbert- and Sullivan-sången ”I Am The Very Model Of A Modern Major General”? Eller Stephen Sondheims ”(Not) Getting Married Today”? Det måste vara som att sjunga dom sångerna, för Per Öhagen, om och om igen. Jag vet inte hur han gör det. Han har en text, späckad med fakta, adresser och namn och märken, och mej veterligen stakar han sej inte en gång, tvekar aldrig, flackar inte. 
Och du vet den där berömda scenanvisningen i Tjechovs Körsbärsträdgården: ”Leende, genom tårar” Det är lite så jag känner det. Sorgsen och glad. Det är lite som att titta på bilder från när man var liten. Nej, som att titta på film från när man var liten. Dåtiden blir plötsligt levande, och man minns hur det var, hur världen såg ut"

Låter det intressant? Här är resten: 
http://minstengangiveckan.blogspot.se/2015/02/janne-min-van-av-peter-pohl.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...