torsdag 29 oktober 2015

EN HANDELSRESANDES DÖD, på Kulturhuset StadsteaternEN HANDELSRESANDES DÖD, på Kulturhuset Stadsteatern, föreställning 124 20/10 2015

Jag har sett EN HANDELSRESANDES DÖD, på Kulturhuset Stadsteatern: 


”Är det en inhoppare?” viskar jag till min kompis Abercrombie Clone.
”Vem?” viskar han tillbaka.
”Hon som spelar mamman?”
Han tittar på mej, i mörkret. Någon bakom oss i salongen hostar, långt, rosslande. Nån annan, längre fram, svarar med en kort, torr hostring. Det är lite som läten om natten i djungeln, om man antar att alla djuren vore lungsjuka.
”Det är ju den nya teaterchefen, ju,” viskar han, och jag hör på hans röst att han tycker det är något jag borde ha veta. 
Jag tittar på kvinnan på scenen. Den nya teaterchefen? Ojdå. Då måste man tänka till. Och tänka om. Och med man menar jag mej. 

Låter det intressant? Här är resten: http://minstengangiveckan.blogspot.se/2015/10/en-handelsresandes-dod-pa-kulturhuset.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

"Rehearsal Break"

This is the oldest photo on my phone, taken on August 23, 2023, during a rehearsal on stage at the theatre. It's one of those in-between...