onsdag 7 maj 2014

BEPPES BÄSTA SÅNGER - SAKTA VI GÅ GENOM STAN, med Johan Rudebeck och Eric Skarby, på spagettioperan Regina, Föreställning 88 2014

I måndags såg jag BEPPES BÄSTA SÅNGER - SAKTA VI GÅ GENOM STAN på SpagettiOperan Regina.

"Jag har nynnat på en melodi i snart ett dygn. På engelska kallas det Earworm. På tyska heter det Ohrworm. På svenska heter det tydligen öronmask, även om jag aldrig hört det uttrycket, och nog tycker att det mer låter som en parasit man fått simmandes i Tanganyikasjön.
När jag lagar mat, när jag svarar på mail, när jag sitter på cykeln, blir jag plötsligt medveten om ett retsamt surrande, som hittar nya toner där inga såna toner borde finnas. Det är jag, när jag försöker sjunga.
I morse kändes det som om jag legat och nynnat i sömnen, men det kan väl ändå inte vara möjligt? Vad ska grannarna tro: att jag ska på audition för körslaget?"

Låter det intressant? Här är resten:

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/05/beppes-basta-sanger-sakta-vi-ga-genom.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...