fredag 23 maj 2014

SAMTALSON - EN DRÖMRAPSODI, Text och regi: Mattias Nyberg, Scenografi och kostym: Elin Pålbäck, Ljudkomposition och musik: Olof Axler, Externt regiöga: Per Wallin, Foto: Daniel Gual, Grafisk form: Karin Appell, Regi- och produktionsassistent, ljud- och ljustekniker: Namo Safideen, Produktion: nybergteater.se I rollerna: Maike Herrmann (även regimedverkan) och Mattias Nyberg. Ciceron: Monica Nyberg *Dessutom: Sven-Lennart Wirkander *samt en osynkroniserad världskör av drömreferat ** Inspelad medverkan, 99 2014


Jag har sett SAMTALSTON på Folkkuturcentrum i Hjorthagen.

"Vi saknar en motsvarighet till det engelska ordet Wonderfull. Full of Wonder. Fylld av förundran. 
Jag känner mej omtumlad och förundransfylld. 
Konst, och jag antar att man måste säga god, bra eller effektiv konst, kan göra att man plötsligt ser världen lite annorlunda. När jag kopplade loss min cykel ser jag plötsligt en man i Konsumarbetskläder komma gående uppför Artemisgatan med en förpackad tandborste i handen. Han hinner fram till en gående man och knackar honom i ryggen. Men det är fel man. Konsumkassören fortsätter leta."

Låter det intressant? Här är resten:

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/05/samtalson-en-dromrapsodi-text-och-regi.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...