måndag 19 maj 2014

HEROINES, musik av Barbara Strozzi (Lagrime Mie), Francesca Cccini (Lascia Qui Solo), Claudia Sess (Occhi Io Vissi Di Voi), Lucrezia Orsina Vizzana (O Magnum Mysterium), John Dowland (Flow My Tears), Barbara Stozzi (L’eraclito Amoroso), Henry Purcell (Dido’s Lament), iscensättning och koreografi Kenneth Kvarnström, Kostym Bente Rolandsdotter, Ljus Markus Granqvist, Ljustekiniker Susanna Strokirk-Lilja, Peter Helelday, Ljudtekniker, Jan Lilja, Mattie Niemi, Scentekniker Per Andersson, Tekniskt samordnare Tommy Lindström, Verkställande producent Helena Smeds, Produktionschef Åsa Lassfolk, Sång Ruby Hughes, Luta och Teorb Jonas Nordberg, Viola da gamba Christoph Urbanetz, dansare Pär Andersson, Sophie Augot, Richard Cilli, Jyrki Kasper, Misa Lommi, Robert Malmborg, i Hörsalen på Kulturhuset Stadsteatern, föreställning 95 2014

Jag har varit och sett HEROINES på Kulturhuset Stadsteatern.

"Jag hamnar mellan två kvinnor som på något sätt representerade det två största grupperna i publiken. På min vänstra sida sitter en explosion i hennafärgat, glada sjalar och hela regnbågen. På min högra sitter något grafiskt i svart och vitt. 
Jag klär mej fortfarande som om jag var stylad av Rain Man."

Låter det intressant? Här är resten:

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/05/heroines-musik-av-barbara-strozzi.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...