I förrgår var jag och såg SAGOR, med STDHs Mimlinje.
"Jag önskar att man kunde se mer sånt här på Stockholms scener. Inte barnteater, utan den här typen av föreställningar där skådespelarens röst och kropp är det centrala. Och berättelsen. Tänk vad man kunde göra med vad som helst av Selma Lagerlöf. Eller vad sägs om att någon tar tag i The Ballad of the Sad Café? Eller något av Truman Capote? Eller hela jäkla Mumindalen?"
Låter det intressant? Här är resten:
http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/05/sagor-den-store-radgivaren-askeladden.html
torsdag 8 maj 2014
SAGOR, ”Den Store Rådgivaren”, ”Askeladden och Följeslagarna” ”Kejsarens Nya Kläder” och ”Prinsessan och Svinaherden” med elever från Mimlinjens avgångsklass 2015, med Lena Kristine Bruun Bondeson, Katarina Krogh Engelsen, Sara Ribbenstedt och Tobias Ulfvebrand, i T-tvåan på STDH, Föreställning 89 2014.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
FROM BACKSTAGE TO BAGUETTES: THEATRE LIFE, OLIVE OIL & THE GILDED AGE FI...
In today’s vlog, I take you behind the velvet curtain of my day: from the quiet rituals of the theatre to the grand finale of The Gilded Age...
-
Jag har sett YOUNG FRANKENSTEIN på Garrick Theatre, i London: Om nånsin en ensemble sliter hårt, är det här: alla på scenen är fenomena...
-
J ag har sett DANCING FORWARD, en repetition på Kungliga Operan: " Minns du den där scenen i Picassos äventyr, där Picasso gjort ...
-
Sankta Cecilia, kyrkomusikens (och de blindas) skyddshelgon firades den 22 november årligen i slutet av 1600-talet av Londons musiker med ...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar