lördag 16 augusti 2014

AKT:KÄRRTORP, workshop ledd av Bahar Pars, på Reflexen i Kärrtorp med Unga Tur,Turteaern, föreställning 142 2014 10/8

Jag har sett AKT: KÄRRTORP på Teater Reflexen med Unga Tur. 

"”Var kommer du ifrån?” frågar hon. Jag väntar någon sekund, för att riktigt vara säker på att det är mej hon talar till, och att det är meningen att jag ska svara, högt.

”Midsommarkransen,” svarar jag, lite halvhögt. Några skrattar. Det låter så idiotiskt, i sammanhanget.
”Men var kommer du från egentligen?”
”Öland.”
Folk skrattar bakom mej. Det var inte riktigt meningen att det skulle gå såhär, och det förstår jag först när hon fortsätter ställa samma fråga till andra. Meningen var nog att jag skulle bli tyst, att inte förstå vad hon menade med ”egentligen”."

Låter det intressant? Här är resten: 


http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/08/aktkarrtorp-workshop-ledd-av-bahar-pars.html



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...