måndag 25 augusti 2014

DN-KONSERT MED KUNGLIGA FILHARMONIKERNA PÅ GÄRDET, Dirigent David Björkman, Lisa Nilsson sång, Daniel Lozakovitj violin, Värd Stefan Forsberg, Musik Herrmann Citizen Kane Overture, Strauss d y Morgenblätter, R Strauss Inledning ur Also sprach Zarathustra, Mattsson Var är du min vän arr Svenre, Mozart ur Symfoni nr 40 g-moll, Tjajkovskij Valse-Scherzo för violin och orkester, Elgar ur Enigmavariationer, Beethoven Månaderna "Januari börjar året..." arr Hillerud, Sjostakovitj ur Symfoni nr 10, Wonder The Secret Life of Plants arr Janson & Janson, Valtonen Fanfare for the Common 8-bit Hero, Styne People arr Soldh, Föreställning 149 2014


Jag har varit på DN-konsert med Kungliga Filharmonikerna och Lisa Nilsson.

"Så kommer Lisa Nilsson in på scenen, och jag sätter mej upp. Hon ser ut att vara  klädd i nånting långt, tajt i havsgrön plysch och vita pumps, med ett stort glittrande hakklappshalsband och en Nefertitilik håruppsättning. Hon sjunger en sång om att årstiderna går, och om saknad, och jag tycker nog att tempot, dansbandsdrivet, är lite för högt. Tankarna, bilderna i sången, hinner liksom inte klinga ut. Sångerskan styrs av trummorna, och jag önskar att det bara var hon och en flygel, som la lite accord. Avskalat. "

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/08/dn-konsert-med-kungliga-filharmonikerna.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...