måndag 18 augusti 2014

BARNKAMMARBOKEN, manus och regi Mikael Kallin. Idé och produktion av Amusement AB och Cosmos Music Group. Med Mats Nilsson, Daniel Nilsson, Ida Doverstam och Paula Helander. Gästartist Nassim Al Fakir. Föreställning 145 2014 2014


Jag har sett BARNKAMMARBOKEN på Gustav Adolfs Torg

"Vi hade hört talas om mobbing, fast jag tror inte vi använde det ordet, så när vi fick en ny flicka i klassen, vi kan kalla henne Melitta Rorschack, så fick hon vara Pippi, fast vi andra egentligen ville, för att vi var så snälla. Vi var så snälla för att vår fröken hade sagt att hon säkert skulle vara lite blyg i början, för att hon var ny i klassen, och att vi skulle vara snälla mot henne. Jag minns att jag ljög och sa att en teckning hon gjort var jättefin, och var hur nöjd som helst med mej själv efter det, eftersom jag varit snäll mot något det var synd om. "

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/08/barnkammarboken-manus-och-regi-mikael.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...