onsdag 20 augusti 2014

HÖSTSONATEN, Av Ingmar Bergman, Regi Åsa Melldahl, Scenografi Lars Östbergh, Kostym Annsofi Nyberg, Ljus Sutoda, Ljud Håkan Åslund, Ljud
Michael Breschi, Mask Johanna Ruben, med Christer Fant, Kirsti Stubø, Gunilla Röör, Rakel Wärmländer, på Kulturhuset Stadsteatern, föreställning 146, 2014

Jag har sett HÖSTSONATEN på Kulturhuset Stadsteatern

"För mej är Ingemar Bergman lite som Melodifestivalen eller Fotboll. Jag fattar inte grejen. Av alla hans filmer - och jag måste erkänna att jag inte har sett alla, lågt ifrån alla - gillar jag bara Fanny och Alexander och Sommarnattens Leende, och den senare tycker jag gör sej bättre som Sondheimmusikal. 
Jag är tillräckligt gammal för att ha sett några av hans scenproduktioner, och även där var jag lite… oberörd. Jag minns King Lear och Peer Gynt som vackra men ganska ointressanta. 
Så jag är inte väldigt sugen när jag ljuset släckts i salongen för scenversionen av hans Höstsonaten på Kulturhuset Stadsteatern. Och jag blir ganska förvånad när jag inser att jag tycker det är bra. Mycket, mycket bra. "

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/08/hostsonaten-av-ingmar-bergman-regi-asa.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...