tisdag 26 augusti 2014

YOUYOUYOU, Koreografi Kenneth Kvarnström, Scenografi och ljus Jens Sethzman, Kostym Martin Bergström, Musik Ola Hjelmberg, Musikproduktion
Andrea Fantuzzi, Danskompani K. Kvarnström & Co, med Pär Andersson, Sophie Augot, Richard Cilli, Jyrki Kasper, Misa Lommi, Robert Malmborg, föreställning 150 2014


Jag har sett YOUYOUYOU med Kenneth Kvarnström & Co med Parkteatern i Vitabergsparken, 

"”Think Pink!” ropar jag plötsligt tyst, inne i mitt huvud, för jag är nu Kay Thomson i rollen som Miss Prescott, i filmen Funny Face, i scenen där hon beskriver det kommande modet. 
Jag, som Kay, testar att ropa ”Stormens Epicentrum!” och ”Ordlös Kommunikation!”, men det har inte samma… je ne sais quoi. Jag återgår till att ropa ”Think Pink!”, ”I want the whole country pink!” och ”Green’s Obscene!” och i min fantasi dansar jag nerför korridorerna på modetidningen där Miss Prescott - jag - jobbar.

Mina tankar avbryts av föreställningen, som börjar."

Låter det intressant? Här är resten: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...