torsdag 21 augusti 2014

CULLBERGBALLETTEN: TONES AND BONES, Koreografi: Stina Nyberg, Scenbild: Chrisander Brun, Ljud och musik: Rebecca Digby, Maskör: Emelie Henriksson, Dansare: Agnieszka Dlugoszewska, Anand Bolder, Anna Pehrsson, Daniel Sjökvist, Samuel Draper och Vincent Van der Plas, Föreställning 147 2014


Jag har varit och sett Cullbergbaletten i Vitabergsparken: 

"Jag kan bli helt hög på scenkonst, liksom bortsvept, förtrollad. För mej kan det ge en lika fysisk känsla som ett åkband på Gröna Lund. Jag vet inte om det är endorfiner eller vad det är som far runt i kroppen, men effekten kan sitta i i flera timmar, ibland dagar. 
Och lika hög, lika uppsluppen och renad, lika låg, förbannad och fylld av nåt som nästan liknar hat, kan jag bli, om jag som publik känner mej lurad eller respektlöst behandlad. Det händer inte ofta, men när det händer, då har min avsky inga gränser. "

Låter det intressant: Här är resten:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...