torsdag 2 oktober 2014

BILLY ELLIOT av Elton John och Lee Hall, regi Stephen Daldry, koreografi Peter Darling, Scenografi Ian MacNeil, Kostym Nicky Gillibrand, Ljusdesign Rich Fischer, Ljuddesign Paul Ardeitti, med Elliott Hanna, Anna-Jane Casey, Deka Walmsley, Kevin Wathen, Ruthie Henshall, Chris Grahamson, Ann Emery, Howard Crossley, David Muscat, Barnaby Meredith, Zach Atkinson, Todd Bell, Tomi Fry, 
Kyllia Cooper, Dayna Dixon, Demi Lee, Craig Armstrong, Paul Basleigh, Claudia Bradley, Spencer Cartwright, Lucinda Collins, Gillian Elisa, Lee Hoy, Ruri James, Chris Jenkins, Charlie Martin, Alan Mehdizadeh, Steve Paget, Ben Redfern, Charlotte Riby, Mark John Richardson, Mike Scott, Phil Snowden, Wendy Somerville, Spencer Stafford, David Stoller, David Bardsley, Carla Arnold, Niamh Ashley, Niamh Bennett, Elise Bugeja, Katie-Mae Collins, Holly Marie Davenport, Macy Dyason, Ella Forman, Zara Redmond Gilhooly, Sophie Green, Imogen Gurney, Esa Halil, Lauren Henson, Lydia Kalian, Brooke Kelly, Imogen Kinglsey Smith, Allanah Martin-Judge, Erin McIver, Emily Miles, Syakira Moeladi, Ellie Munden, Laveda Ogbebor, Georgia Prentice, Natasha Pye, Charlotte Ross-Gower, Sophie Smart, Katie Smith, Jessica Smith, Milan Strachan, Maisy-May Woods-Smeeth, Lewis Fernée, Joseph MacDonald, Billy Marlow, Liam Sargeant, Ryan May-Miller, Casper Meurisse, Frederick Neilson, föreställning 178 28/9 2014

Jag har sett BILLY ELLIOT på Bio Rio, i direktsändnig från Victoria Palace i London:

"Jag kommer inte många steg innan jag träffar på Den Spinkige Producenten och Hans Luftmadrass, som introducerar mej för en Salsainstuktör och en skäggig glad man som har ett namn jag aldrig hört förut, upprepar och omedelbart glömmer. Han talar engelska, och jag vill omedelbart be om ursäkt för de 13%. Jag frågar var han kommer ifrån och han svarar Damaskus, och min hjärna beter sej som när man häller citronsaft på ett ostron, eller vinterbadar: allt drar ihop sej. 
Damaskus, Damaskus, tänker jag, snabbt, är det ens en stad fortfarande? Har den inte bytt namn till något annat som Leningrad nu är Sankt Petersburg? Jomen, givetvis är det en stad fortfarande, varför skulle han ljuga om nånting sånt? Damaskus, Damaskus, Damaskus, jag känner mej som en tävlande i Vem vill bli en miljonär: JAG KAN JU DET HÄR!!!
”We have a famous lespian writer, supposedly lespian, who wrote a book called Till Damaskus…” hör jag mej själv säga."

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/10/billy-elliot-av-elton-john-och-lee-hall.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...