torsdag 2 oktober 2014

FRAGMENT, Art of Spectra, Koreografi, musikkompositör: Peter Svenzon, Ljusdesign: Robert Jadenfelt, Kostym: Donky production, Dansare: Joakim Envik Karlsson, Ulriqa Fernqvist, Zacharias Blad, Grafiskt arbete och video: Peter Svenzon, Josef Atlestam och Joakim Envik Karlsson på Foxhound.se, Affischfoto: Carl Thorborg, föreställning 177 28/9 2014

Jag har sett FRAGMENT på Dansmuseet:


"En vansinnigt stilig ung man fångade min blick en dag. Han hade bar överkropp, långt hår, och något av en ung, skör Jim Morrison över sej. Hans rygg var välvd, huvudet tillbakalutat, hakan hög, och hans yppiga läppar var fuktiga och lätt åtskilda. Hans blick stirrade framåt, som död. Jag var på cykel, och han på affisch, så vi var lite som två skepp som möts i natten. Fragment, hinner jag läsa, och Kulturdirekt. Jag försöker lägga det på minnnet, men glömmer det nästan med en gång. Glömmer till och med att det var något jag skulle minnas. "

Låter det intressant? Här är resten:

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/10/fragment-art-of-spectra-koreografi.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT THROUGH FRIDAY THE 13TH #theatrelife #vegancreator #backstage...

Starting my day by editing yesterday’s Instagram stories for Instagram Reels, YouTube, and TikTok always sets the vibe. The creative process...