torsdag 30 oktober 2014

PRINSESSAN PÅ ÄRTEN, efter H. C. Andersen, Prinsessan/pigafia Kajsa Linderholm, Drottning Gabriella Repic, Kung Karl-Evert o Prins Karl-Gösta: Johan Rudebeck, Regi Peter Edding, Musik o ljudeffekter: Ivar Edding, Manus/kostym/dekor/producent: Gabriella Repic, Popupteatern på Vocal Devotion, föreställning 194 28/10 2014

Jag har sett PRINSESSAN PÅ ÄRTEN med Popupteatern


Lokalen består av flera lite större rum, och så långa korridorer däremellan. I ett av rummet, under tända rumsstrålkastare upphängda i taket, står en samling guldmålade skärmar i spetsformation. 
”Var är det vi ska vara nånstans?” frågar mej en kvinna. Vi står i dörröppningen. På armen har hon en unge, stor nog att  - om man vilket ihop honom lite - få plats i en sån där väska man får ta ombord på planet och stuva under sin stol. Inte för att jag uppmuntrar sånt beteende. Tjuvåkning är ett brott, och säkert väldigt obekvämt. 
”Jag vet inte,” skämtar jag, för jag tycker att det ju är ganska uppenbart var någonstans det är det ska hända. 
Hon suckar och går vidare, på jakt efter någon ansvarig. Jag tänker att hon och jag nog inte kommer att umgås något vidare i framiden, inte om jag ser henne först. 

Låter det intressant? Här är resten: 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...