tisdag 21 oktober 2014

≈ [UNGEFÄR LIKA MED] av Jonas Hassen Khemiri, Regi Farnaz Arbabi, Scenografi Jenny Kronberg, Kostym Lena Lindgren, Ljus Markus Granqvist, Musik Anna Haglund, Peruk och mask Thea Holmberg Kristensen, Thérèse Brunnander med Hamadi Khemiri, Christopher Wagelin, Pablo Leiva Wenger, Ardalan Esmaili, Bianca Kronlöf, Marall Nasiri, Föreställning 188 10/10 2014

Jag har sett första publikrepet av ≈ [UNGEFÄR LIKA MED] av Jonas Hasen Khemiri i Regi Farnaz Arbabi:


"Plötsligt har jag slängt mej in i det hela. Jag vänder mej till kvinnan, som jag nu ser inte alls är så gammal som jag först trodde, och antagligen är mer en kompis än en mamma:
”Vaddå, menar du att du hellre sitter här och väntar på att nån som jobbar här ska komma och säga till dej att du ska ta bort den?”
Hon tvekar, lite:
”Ja, det är väl inte hans jobb att säga till mej vad jag ska göra?”
”Du fattar inte av dej själv att ni inte ska sätta upp saker på scenen? Du fattar inte att halva publiken just nu sitter och undrar vad ni är för idioter som ställer upp era muggar på scenen, som om det här vore nåt jävla cafébord?”"

Låter det intressant? Här är resten: 


http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/10/ungefar-lika-med-av-jonas-hassen.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...