onsdag 22 oktober 2014

RESIDUAL BITS OF SUNLIGHT, Koreografi Örjan Andersson, Musik Sam Salem, Scenografi och ljus Sutoda, Kostym Nina Sandström, Dramaturg Bodil Persson, Ensembleansv/produktion Ina Sletsjøe, Producerad av Magnus Nordberg, Dansare David Norsworthy, Jimmie Larsson, Paul Lee, Moa Westerlund, Daniel Whiley, föreställning 189 201419/10 2014

Jag har sett RESIDUAL BITS OF SUNLIGHT av Örjan Andersson i Hörsalen på KulSta. 



"Jag tänker på när jag var liten, ung, tonåring. Fascinationen med övergivna platser. När man var ute i skogen och hittade det där övergivna huset. Eller det där fallfärdiga skjulet bakom planket? Man rev ett helt kvarter i köpingen där jag bodde, och vi, några unga, hade en härlig vinter och vår, tills lastbilarna kom och allt slutade som majbrasa nere vid stranden. Jag minns hur vi smög in i de övergivna silosarna vid hamnen. Hur vi plötsligt var ensamma i hela världen, på upptäcksfärd. Jag minns husen dom rev för att ge plats åt Liljeholmskajen. Hur jag och Skäggige Skalman, bara för några år sen, smög runt, kikade in, sakletande."

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/10/residual-bits-of-sunlight-koreografi.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...