fredag 24 oktober 2014

ILLUSIONER, Av Ivan Vyrypaev, Översättning Janina Orlov, Med Sandra Huldt, Simon Reithner, Maja Rung, Freddy Åsblom, Regi Olof Hanson, Rum Johanna Mårtensson, Ljus SUTODA, Kostym Zofi Nilsson, Mask Anna Olofson, Musik Pelle Ossle, föreställning 191 21/10 19:00 2014

Jag har sett ILLUSIONER av Ivan Vyrypaev i regi av Olof Hansson på Teater Galeasen.

"Stängde jag av spisen? 
Vetskapen, säkerheten att plattan står på där hemma, att vattnet har kokat bort, att kikärtorna bränts vid, att plattan är glödande röd, att snart hela huset står i lågor, är så stark att jag är på väg att resa mej ur min stol och hukande försvinna ut ur salongen, för att cykla hem, för att rädda världen från undergång. 
Men jag sitter kvar. Tar ett djupt andetag och sitter kvar.
Visst måste jag väl ha stängt av spisen?"

Låter det intressant? Här är resten:


http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/10/illusioner-av-ivan-vyrypaev.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

"Rehearsal Break"

This is the oldest photo on my phone, taken on August 23, 2023, during a rehearsal on stage at the theatre. It's one of those in-between...