måndag 15 september 2014

FABULOUS BEAST: RIAN, Koreografi Michael Keegan-Dolan, Musikalisk ledare Liam Ó Maonlaí, Ljusdesign Adam Silverman, Scenografi Sabine Dargent, Kostymdesign Doey Lüthi, Assisterande musik Philip Feeney, Ljuddesign Denis Clohessy, Musiker Saju Hari, Anna Kaszuba, Saku Koistinen, Louise Mochia, Emmanuel Obeya, Keir Patrick, Ino Riga och Louise Tanoto En samproduktion mellan Fabulous Beast och Sadler's Wells, på Dansens hus, föreställning 156 2014

Jag har sett FABULOUS BEAST: RIAN, på Dansens Hus

”Jag funderar på att ge dej ett nytt namn,” säger jag, och tar ett bett på min rödbetsfritata. 
”Jag vill inte ha ett nytt namn, jag är Aloe-Vera,” säger hon, och tar ett bett på sin rödbetsfritata. Nej, förresten, hon käkade tandorilax. Vi har precis pratat om healing, och om kolrenat vatten. 
Det är sen eftermiddag, en lördag, vi sitter på Systrarna Voltaire, i källarplanet på PUB-huset, och dom stänger snart, så vi är ganska ensamma. 
”Jag vet inte,” säger jag, lite oengagerat,”jag vill gärna använda namnet Pleurisy Hansson. Eller Singoalla Serpentin.”
”Jag vill inte vara nån jävla Pleurisy, jag vill vara Aloe-Vera. Och så tycker jag inte om att du skriver mej som att jag svär hela tiden. ”

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/09/fabulous-beast-rian-koreografi-michael.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...