söndag 21 september 2014

GUDSHJÄLMEN, av Manus: Mick Gordon, A. C. Grayling, Regi, scenografi, ljus, översättning: Linus Fellbom, Kostym: Julia Przedmojska, Mask: Theresia Frisk, med Cecilia Nilsson, Peter Perski, Per Burell, Hedda Gullander, på Riksteatern, Hallunda. Föreställning 158, fredagen den 19:e September 2014


Jag har sett GUDSHJÄLMEN på Riksteatern i Hallunda: 

"Det är som om du säger att du inte tror på spöken. I och med att det finns ett ord för spöken så finns dom ju. Även om man inte tror på dom, är övertygad om att dom inte finns, så kan man, om ordet Spöke plötsligt dyker upp i Charader, säkert göra en adekvat visuell illustration av ordet. 
Visst är det lite kul? Jag hade liksom ingen aning om att man kunde hitta på saker genom att säga att man inte tror på dom. Om jag säger att jag inte tror att det finns koboltblåmagade apelsinidisslande Ruffelstinkopater i landet Sletzovakien, så har jag, genom att säga att dom inte finns, skapat dom. Man får lust att säga att fler saker inte finns, bara för att få dom att finnas, eller hur?"

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/09/gudshjalmen-av-manus-mick-gordon-c.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...