måndag 29 september 2014

KATTVAKTEN Av och med Sara Ribbenstedt, Mimskådespeleriutbildningen, SCENOGRAFI: Linn Henriksson Strååt, föreställning 169 23/9 2014

Jag har sett KATTVAKTEN, av och med Sara Ribbenstedt på STDH:


"Nån gång på slutet av åttiotalet eller i början på nittiotalet vaktade jag vattensköldpaddor åt min kompis Skäggige Skalman, nån gång när han var bortrest länge. Men dom dog, tror jag. Eller var jag bara rädd att dom skulle dö? Var det en sköldpadda eller flera? Jag minns att vattnet blev smutsigare och simmigare inne i akvariet, och jag visste inte om jag skulle byta vatten, eller om det var farligare för dom än att simma runt i den algiga sörjan."

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/09/kattvakten-av-och-med-sara-ribbenstedt.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...