tisdag 30 september 2014

ZEBRAFINKEN, av och med Carlos Francisco Romero, Skådespeleriutbildningen, STDH, föreställning 174 25/9 2014

Jag har sett Zebrafinken av Carlos Francisco Romera på STHD:


"För tusen år sen, på Sveavägen, låg ett gaydisco som hette Pride. Jag, Skäggige Skalman och Aloe-Vera hängde här, helgen lång under slutet på 80- och början på 90-talet. Vi drack mest vatten och dansade disco. Jag och Skäggige Skalman dansade tango till Marcia Baila med Les Rita Mitsouko, och när vi tyckte det var musikalisk passande slängde vi oss båda bakåt, båda säkra på att den andra skulle fånga. Ingen fångade, och vi dunsade både ner i marmorgolvet, bakhuvet först. Men vi var unga, och hårdhuvade. En annan gång ska jag berätta om när jag skrek:
”Nobody puts baby in the corner!” Och försökte lyfta Aloe-Vera."

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/10/zebrafinken-av-och-med-carlos-francisco.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...