tisdag 23 september 2014

KRAMP av och med Jeff Lindström, Skådesplelarutbildningen, och Kristina Issa och Sara Nilsson, Föreställning 161 2014

Jag har sett KRAMP av och med Jeff Lindström på STDH.

”Vem är Stig Dagerman?” hade Abercrombie frågat, tidigare, mellan tuggor.
Gissa om jag var glad att jag hade läst på?
”Han var en diktare, författare, journalist,” rabblar jag. ”Växte upp med sina farföräldrar, kom till Stockholm som gymnasist, slog igenom med buller och bång med sin första bok, gifte sej med Anita Björk och gasade ihjäl sej i sitt garage.”
”Ingenting med gay att göra?”
Jag skakar på huvudet så att nudlarna flyger: 
”Ingening med gay att göra.”
Jag antar att Abercrombie är lite sugen på lite homosex på scenen."

Låter det intressant? Här är resten:

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/09/kramp-av-och-med-jeff-lindsrom.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...