måndag 29 september 2014

SVARTA HÅL, Musik: Leif Jordansson. Text: Sophie Holgersson. Regi: Peder Bjurman och Charlotte Engelkes. Kostym: Anna Ardelius. Medv: Charlotte Engelkes, Lindy Larsson, Leif Jordansson, Tomas Hallonsten, Erik Nilsson, på Södra teatern, föreställning 170 23/9 2014

Jag har sett SVARTA HÅL på Södra Teatern


"Egentligen, för mej, handlar det inte alls om Svarta Hål. Egentligen handlar det om två stjärnor. Lindy Larsson och Charlotte Engelkes.
Du vet Les Enfants Terrible, av Cocteau? Elisabeth och Paul? Dom vidriga, vackra syskonen som leker lekar ingen borde leka? Lindy Larsson och Charlotte Engelkes påminner om Elisabeth och Paul, Les Enfants Terrible. Det finns en sofistikerad snofsighet över dom, som något ur något av Noel Coward.
Jag känner mej som Mowgli när jag tittar på dom, Mowgli när han i sången Vyss på Dej/Trust In Me hypnotiserats av Kaa. Jag vet att det är livsfarlig, men jag kan inte låta bli. "

Låter det intressant? Här är resten:

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/09/svarta-hal-musik-leif-jordansson-text.html


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...