torsdag 24 april 2014

HEJ, DET ÄR JAG IGEN, av Kristina Lugn, Regi Sara Giese, Scenografi & kostym Anna Heymowska, Koreografi Anna Vnuk, Musik David Giese, Giuseppe Verdi, Peruk & mask, Peter Westerberg, med Nina Fex, Hulda Lind Jóhannsdóttir, Cilla Thorell, Omid Khansari, David Mjönes, föreställning 76 2014.

Igår var jag och såg ett publikrep av Kristina Lugns HEJ, DET ÄR JAG IGEN, på Dramaten

"Jag önskar att någon kunde sätta mej ner och förklara Kristina Lugns storhet. Inte säga att dom gillar henne, säga varför dom gillar henne. 
Det är som om jag vore tondöv, eller färblind. Jag känner mej dum. Jag känner mej som den där nidbilden av en förstagångsbesökare på ett galleri som säger:
”Jag kunde gjort det bättre själv.”"


Låter det intressant? Här är resten:

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/04/hej-det-ar-jag-igen-av-kristina-lugn.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...