onsdag 9 april 2014

TIME AND SPACE: THE MARRABENTA SOLOS, av och med Panairbra Gabriel Canda, gitarr Jorge Domigos, Dansens hus, föreställning 68, 2014.

Igår var jag och såg TIME AND SPACE: THE MARRABENTA SOLOS på Dansens Hus.

"En sommar, när jag gick i mellanstadiet, var jag nere och badade i Kalvhagen i Mörbylånga på Öland. Jag gillar att simma under vattnet, men den här gången simmade jag med öppna ögon rakt in i en manet. Det finns inga brännmaneter på Öland, inte då i alla fall, men på något sätt lyckades den bränna mej i ögonen. Kanske var det en allergisk reaktion. Det gjorde ganska ont, ögonen rann, och jag blev känslig för ljus. Och allt var liksom suddigt. "

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/04/time-and-space-marrabenta-solos-av-och.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...