söndag 20 april 2014

UTVANDRARNA, av Vilhelm Moberg, Regi och koreografi, Mats Ek, Scenografi och kostym Aida Chehrehgosha, Ljus Erik Berglund, Musikarrangemang, Niko Röhlcke, Peruk och mask Sofia Ranow Boix-Vives, Linda Hyllengren, Med Stina Ekblad, Rolf Lassgård, Malin Ek, Lotta Tejle, Pierre Wilkner, Yvan Auzely, Christoffer Svensson, Andreas Rothlin Svensson, Kristina Törnqvist, Ellen Jelinek, Per Mattsson, Inga-Lill Andersson, Pontus Gustafsson, Carl Magnus Dellow, Niklas Ek, Föreställning 72 2014

I torsdags var jag och såg Utvandrarna på Dramaten:

"Jag kommer från en släkt som utvandrade till USA, ångrade sej, och kom hem. Min morfars mor jobbade som nanny åt en rik Wall Street-familj. Ni kunde nu sitta och läsa något av en person som inte ens förstod språket han skrev på, för jag lovar, jag tror inte jag skulle ta svenska som ämne i fritt valt arbete i skolan där jag gick på Manhattan."

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/04/utvandrarna-av-vilhelm-moberg-regi-och.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...