fredag 18 april 2014

BILL, Artifact Suite, KOREOGRAFI, SCENOGRAFI, KOSTYM, LJUS, William Forsythe, MUSIK Eva Crossman-Hecht och Johann Sebastian Bach, The Other You, KOREOGRAFI Crystal Pite, MUSIK Owen Belton och Ludwig van Beethoven, KOSTYM Linda Chow, LJUS Robert Sondergaard, Bill KOREOGRAFI, SCENOGRAFI, KOSTYM Sharon Eyal och Gai Behar, MUSIK, Ori Lichtik, LJUS Avi Yona Bueno, Medverkande, Artifact Suite: PAS DE DEUX 1: Sarah-Jane Brodbeck Dragos Mihalcea Nadja Sellrup Nikolaus Fotiadis, PAS DE DEUX 2: Nathalie Nordquist Arsen Mehrabyan Mayumi Yamaguchi AdiLiJiang Abudureheman, MUD WOMAN: Jenny Nilson Mia Hjelte KVINNOR: Marianna Barabás Louise Bennett Sarah-Jane Brodbeck Jeannette Diaz-Barboza Ágota Ecseki Katariina Edling Sarah Fontaine Elisa Fossati Frida Hambreus Katarzyna Kucharska Minji Nam Moe Nieda Nathalie Nordquist Nicole Rhodes Danielle Rosengren Jonna Savioja Nadja Sellrup Emily Slawski Mayumi Yamaguchi, MÄN: AdiLiJiang Abudureheman Joakim Adeberg Nikolaus Fotiadis Hampus Gauffin Bence Jancsula Dawid Kupinski Andrey Leonovitch Calum Lowden Preston McBain Arsen Mehrabyan Dragos Mihalcea Aleksander Nikolaev Daniel Norgren-Jensen Jens Rosén Pontus Sundset Hugo Therkelson Hampus Westin. The Other You: SOLISTER: Anton Valdbauer Anthony Lomuljo. Bill: SOLISTER: Jerôme Marchand Anton Valdbauer Daniel Norgren-Jensen Hokuto Kodama Daria Ivanova, WOMEN: Marianna Barabás Jeannette Diaz-Barboza Mia Hjelte Mariko Kida Sarah Jane Medley Rena Narumi Elisa Fossati Alina Lagoas Jordan-Elizabeth Long Minji Nam Moe Nieda Danielle Rosengren Jonna Savioja Mayumi Yamaguchi, MEN: Joakim Adeberg Anthony Lomuljo AdiLiJiang Abudureheman Hampus Gauffin Preston McBain Jens Rosén Nikolaus Fotiadis, Föreställning 70 2014.

I förrgår var jag och såg Genrepet av BILL på Kungliga Operan.

"Min syn har blivit en erogen zon. Det är sexigt, farligt, roligt, och jag vill vara där, mitt ibland dom. Jag vill göra dom där coola stegen som görs som om man liksom bara diggar musiken. Jag vill se dansen på nära håll, på samma sätt som man kan gå fram till en vit marmorstaty och ta sej en titt. Jag vill att det aldrig ska vara över, och om det inte slutar snart så dör jag."

Låter det intressant? Här är resten: 

http://minstengangiveckan.blogspot.se/2014/04/bill-artifact-suite-koreografi.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

HOW I GOT MY ”BRING ME THE AXE” MARGARITA CREATED #veganrecipes #lifest...

Good morning, sunshine! 🌞 In today’s hilarious and entertaining video, I kickstart the day with a brunch that’s as quirky as it is deliciou...